søndag den 4. oktober 2015

Fra et job til et andet


Fredag den 25. september ringede min telefon lige da jeg var kommet hjem fra arbejde i Vestermarie. Jeg var lige akkurat parat til at begynde at lave frokost til mig selv (fik altid fri kl. 1200 om fredagen). Det var chefen fra Bog og Ide i Nexø som gerne ville tale med mig senere på dagen.

Klokken lidt i fem den selv sammen fredag gik jeg ind i butikken og fik mig en god snak med chefen. Hun tilbød mig et job i godt og vel 3 måneder med start torsdag den 1. oktober. Jeg var mega hoppende overvældet glad da jeg kom hjem til ham den dejlige og glædestrålende fortalte ham nyheden.

Alle min bekymringer om hvordan jeg skulle klare november måned og få lommepenge til vores tur til London forsvandt og min skuldre var lette som fjer. Atter en gang er jeg tilbage i boghandlerfaget som jeg jo elsker af hele mit hjerte. Det er bare mig.

Det heldige sammentræf er jo at jeg stoppede som servicemedarbejder (sortering af papir og pap) onsdag den 30. september og havde ikke udsigt til job bagefter. Før hun ringede.

Vores ferie i London bliver stadig til noget og jeg kommer heller ikke til at undvære at opleve BogForum i år. Det var de eneste ting som jeg fortalte chefen der ikke kunne laves om på og den var hun helt med på og det er jeg rigtig glad for.

Da jeg startede på arbejde i torsdags var det for at starte på status som ville forløbe sig over 3 dage. Tæl og scan, tæl og scan, tæl og scan... Det var hårdt, men også rart da det var overstået lørdag kl. 1300. Fra mandag vender den almindelige hverdag tilbage med bøger, papir og kunder :-)

Har du skiftet job for nylig?
Er du også hoppet fra et job til et andet fra den ene dag til den anden?
Har du fundet ønske jobbet og er bare super lykkelig??

Medic out.


Ingen kommentarer: