fredag den 17. april 2015

STAR WARS nørd - det er mig

© http://www.starwars.com/

Jeg er MEGA STAR WARS nørd og har været det i uendelig mange år. Der var på et tidspunkt hvor jeg kunne gengive nummeret til den affaldsskakt som Luke, Leia og Han Solo ender i i Episode IV - A New Hope fra 1977 hvis man spurgte mig.

Er helt vild med R2D2 og hans små særheder. Og ja jeg ved godt han er en droide, men bare tænk på hvad han har oplevet af vilde ting i al den tid han har eksisteret. Han er for sej. Intet mindre. Har selvfølgelig også kunne lide Yoda, Han Solo, Luke, Leia og mange andre fra filmen, men R2D2 har min evige kærlighed.

Nå men nu sidder du garanteret og tænker "hvorfor kommer der lige pludselig et SW indlæg, hvor hun er helt oppe og ringe? " Jo ser du det er fordi der kommer en ny SW film her til jul og den anden trailer er lige blevet offentliggjort og jeg fik gåsehud til sidst og nu SKAL jeg bare se filmen selv om Disney er ind over den.

Jeg har sat traileren ind her under og så kan du jo selv vurdere om der er noget at få gåsehud over:



I weekenden skal jeg til LEGOLAND i Billund og her er verdens største X-wing fra SW bygget med 5 millioner legoklodser udstillet. Er det lige noget for en nørd eller hvad? Det er det og jeg glæder mig til at se den. Det bliver fedt og der vil blive taget godt med billeder.

Har faktisk lige fundet en video på om arbejdet med den og hvordan den blev præsenteret på Times Square i New York.




Nu ved jeg godt jeg skrev at jeg er STAR WARS nørd, men der er faktisk kun filmene jeg er vilde med og så er det endda kun Episode IV: A New Hope, Episode V: The Empire Strikes Back og Episode VI: Return of The Jedi mit hjerte banker for.

Hvorfor? Well jeg bryder mig slet ikke om de første tre episoder som blev lavet fra 1999 til 2005. Jeg synes ikke de levede op til det jeg havde håbet på og så var der simpelthen for meget romantik i Episode II. Plus skuespilpræstationerne i nogle tilfælde heller ikke var gode nok alle tre film.

Jeg håber derfor lidt på at Episode VII bliver mega fed og lige som vi garvede STAR WARS fans og nørder gerne vil have. Det jeg kan frygte er at Disney voldtager konceptet og vi bagefter vil sidde med en grim smag i munden når vi har set filmen.

Men lad os nu se og håbe for det bedste. Jeg glæder mig i hvert fald til begge dele og vil selvfølgelig skrive et lille indlæg med billeder om besøget i Legoland.

Kan I have en munter weekend :-)

Er du STAR WARS fan/nørd??
Har du nogle favoritfilm eller er det dem alle sammen?
Hvilken side er du på, den gode eller den onde?

Medic out.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg hører dig og er med dig hele vejen med hensyn til de første tre film der blev lavet IV, V og VI. For mig står de fint alene og havde ikke behøvet at have de tre prequels.

Han Solo er den der altid har fået mig hjerte til at banke lidt hurtigere. I den første film var det godt nok Luke Skywalker, men han ændrede sig alt for meget fra A New Hope til The Impire Strikes Back.

Den lille Bogblog sagde ...

Jeg elsker Star Wars. Jeg har det fint med I, II og III - de er ikke nær så gode, som de kunne have været, men jeg hader dem ikke ligesom så mange andre.

Han Solo har altid været min favorit, men jeg har også altid været lidt fascineret af Darth Vader. Luke er til gengæld filmhistoriens største antihelt - ham har jeg aldrig kunnet døje.

Sabrina sagde ...

Jeg er nok en af de få i verdenen der virkelig ikke bryder sig om Star Wars haha :P

Medic sagde ...

Uh var lige ved at blive meget bekymret over at Disney skulle til at voldtage episode 7, MEN det er åbenbart en helt anden film de er i gang med. Vist nok en tegnefilm der hedder Rogue One.

Hvor er det sjovt at både Bachs Bøger og Den Lille Bogblog begge to kan lide Han Solo. Glæder mig rigtig meget til at se hvad han finder på i den nye film. Håber stadig på at han er en rebel der går sine egne veje.

Vi har lige brugt to aftner på at se Episode 1 og nøj hvor nogle af skuespilpræstationerne dog stinker.

Har I forresten tænkt på aldersforskellen mellem Queen Amidala/Padmé og Anakin Skywalker??

Sabrina hvad kan du så lide hvis ikke du bryder dig om Star Wars??