tirsdag den 7. april 2015

Anderledes påske


Mandag eftermiddag i sidste uge ringede min far til mig og fortalte mig at min mor var blevet hasteindlagt til først Nykøbing F. Sygehus og derefter efter de havde stabiliseret hende, det tog tre timer, så kørte de hende til Rigshospitalet på intensiv afdelingen (hvor de lagde hende i respirator) med en alvorlig infektion som var tæt på at tage hende fra os.

Min mor har 14 dag forinden dette her skete undergået en 3 dobbelt bypass operation som gik rigtig godt og det virkede også som om det gik godt da hun kom hjem. Men det gjorde det bare ikke. Så jeg pakkede en taske og drog til København/Lolland for at være sammen med min far, mens mine brødre og min faster tog sig af besøget på intensiv.

Hun blev hasteopereret mandag nat og alt gik godt. Der blev sat dræn i hendes operationssår så de kunne komme infektionen til livs samtidig med at der blev givet antibiotika i store mængder. Fredag eftermiddag blev min mor flyttet fra intensiv til 15 etage og nu går det fremad med hende.

Jeg måtte tage hjem til Bornholm søndag da jeg jo har forpligtelser her på øen som jeg skal overholde, men er rigtig glad for at jeg nåede at besøge min mor fredag, lørdag og søndag og se at hun på trods af dårligt humør og hospitalskuller er ved at få det bedre.

Mandag var det tid til endnu en operation og her blev hendes dræn skiftet og så må vi snart håbe at de der infektionstal begynder at blive så gode så hun kan få lukket sit operationssår og komme hjem til min far og deres hund Plet.

Alt dette her er også grunden til at jeg ikke har skrevet så meget som et ord på bloggen for overskuddet har ikke været der. Det var vigtigere at være der for min far i denne her forvirrende tid. Men har et par indlæg liggende parat til jer som jeg vil komme med de næste par dage. Incl. en anmeldelse eller to (hvis jeg når at blive færdig med D-Dag i denne her uge).

Kan dog sige at lørdag aften hyggede jeg med min to brødre, min svigerinde, min nevø og mine to niecer til aftensmad hos min faster som har været helt vild fantastisk i denne her tid. Der blev spist god mad, drukket rød-/hvidvin og hygget til den store guldmedalje. Nøj det var godt.

Håber I alle har haft en rigtig dejlig påske med påskefrokoster sammen med jeres familier og venner.

Medic out.

1 kommentar:

Tanja sagde ...

Puha jeg føler med dig.. Jeg kunne have skrevet næsten samme forløb bare med en mere trist slutning.. men det lyder til din mor klare det super flot.. stort kram herfra..