tirsdag den 22. juli 2014

Vennebesøg fra Sjælland

Svaneke

Torsdag den 10. juli tog jeg til Rønne for at hente mine venner "Tante" Irene og "Onkel" Jens som havde taget turen fra Sjælland til Bornholm. De skulle bo hos ham den dejlige og mig i 4 dage og se min skønne ø. Det var første gang for "Tante" Irene at besøge solskinsøen og anden gang for "Onkel" Jens.

Disse to dejlige mennesker plejede at passe min kat Gandalf når jeg skulle et eller andet som tog mig hjemmefra da jeg boede på Sjælland. Nu kom de herover for at hilse på ham og holde lidt ferie.

Vi så rigtig mange skønne ting på de fire dag de var her. Det var aktiv ferie også selv om vejret de sidste to dage drillede med blæst og regn. Den friske luft gjorde sit og hver aften så gik "de gamle" tidligt i seng da de var rimelige brugte efter dagens strabasser.

Listen over hvad der blev set på de fire dage kom til at se sådanne her ud:

Svaneke, Rønne, Hasle, Helligpeder, Teglkås, Hammershus, Allinge, Gudhjem, Bølshavn, De Bornholmske Jernbaner Museum, Nexø Gamle Røgeri, stationsbygningen og rundvisning af denne af meget flinkt par ved Ekkodalen med grotte edderkopper i kælderen, Ekkodalen, Jons Kapel, Vang Stenbrud, Kanonstillingerne på Dueodde, Rokkestenen i Paradisbakkerne, Kongemindet på Rytterknægten og sluttede på Cafe Gustav i Rønne inden de blev sat på færgen til Ystad.

Torsdagen i billeder:

Svaneke Havn

Karamelleriet på Svaneke Havn

Lakrids ved Johan Bülow



Fredagen i billeder:

Hasle

Hasle Havn


Helligpeder

Hammershus

Hammershus

Gudhjem

Gudhjem

Lørdagen i billeder:

De Bornholmske Jernbaner Museum

De Bornholmske Jernbaner Museum

Grotte ederkop

Ekkodalen

Vejen ned til Jons Kapel

Jons Kapel

Vang Stenbrud

Søndagen i billeder:

Kanonstillingerne ved Dueodde


Rokkestenen i Paradisbakkerne

Rokkestenen i Paradisbakkerne

Kongemindet på Rytterknægten



Det er skønt at opleve Solskinsøen i alt slags vejr. Bare spørg mine gæster. Havde advaret dem om at vi ikke ville sidde i sofaen selv om det regnede og blæste. Vi skulle ud og opleve noget. Jeg er ikke til at sidde indenfor når jeg har den skønneste natur lige udenfor min gadedør.

Øen ligesom kalder på en når man står op om morgenen og man har fri. Den friske luft her er helt vild anderledes end på Sjælland og det bemærkede selv "Tante" Irene da hun satte foden på bornholmsk jord i Rønne. En dyb vejrtrækning og hun var klar til at flytte herover permanent.

Det var skønt af have besøg af vennerne som jeg ikke ser så tit længere efter jeg er flyttet, men efter snart godt og vel 8 måneder så er jeg stadig lige lykkelig for at have hevet teltpælene op og taget springet til denne her skønne ø. Den giver mig så meget retur hver dag og jeg ELSKER den virkelig for det.

Har du nogensinde været på Bornholm og hvad er dit bedste minde?

Medic out.

Ingen kommentarer: