torsdag den 27. marts 2014

Anmeldelse af Velkommen Til Dybet

Bagsiden fortæller:
Horrorgenren er ældgammel.

Menneskets lange udviklingshistorie som jaget vildt
har sat dybe spor i vores inderste væsen:
vi er stadig ængstelige pattedyr og forskræmte primater.

Det vil 13 forfattere i denne bog minde dig om,
på hver sin måde.

Historierne bør nok læses i bidder,
for hvis du stirrer for længe i afgrunden,
begynder den som bekendt at stirre tilbage.

Velkommen til dybet.







Anmeldelse:
Hvis man vil have gys og hårene skal stå op på dine arme så er det ikke lige det du får med denne her bog.

Jeg blev skuffet da jeg havde regnet med en ordentlig omgang gys der ville berøve mig min nattesøvn. I stedet så er det en gang fortællinger som godt kunne bruge noget mere arbejde. For at sige det mildt så kedede jeg mig og begyndte at blive en smule træt efter at have læst halvdelen af bogen.

Bogen indeholder 13 forfatteres bidrag til horror/gys genren og de gør virkelig deres bedste. Dem jeg nok bedst kunne lide var Esther Rützou: Kun Edderkopper, Nicole Boyle Rødtnes: Mærket og Freddy E. Silva: Heksejægeren.

Til sidst i bogen er der en kort guide til Horror af Michael Clasen, den er god at læse igennem og få forstand af. Han kommer vidt omkring i genren som gør man får en bedre forståelse for det man læser.

Efter guiden er der en novelle af Michael Kamp der hedder: Backpacker og den er rigtig god. Den kunne jeg faktisk rigtig godt lide. Til min egen overraskelse.

Bogen har jeg selv købt hos en boghandler til 29,95 kr. Den er redigeret af Mathias Clasen og udkommet på Forlaget Tellerup hvor den kan købes til 199,95 kr. 2/5 stjerner.

Ingen kommentarer: