søndag den 25. august 2013

Turen gik til Møns Klint

Mine forældre og søster havde bestemt at vi om torsdagen skulle på tur til Møns Klint. Det er et sted jeg ikke har været i mere end godt og vel 30 år tror jeg. Vi tog dertil da jeg var barn, men i mit voksne liv tror jeg ikke jeg har været i nærheden af stedet. Det er super smukt og vi var heldige med vejret, ikke en vind rørte sig og solskin hele dagen. Da jeg jo som sagt ikke har noget kamera i øjeblikket så fik jeg kun taget billeder med min nye smartphone og min søster brugte sin tablet og der er da kommet nogle meget vellykket snapshots ud af. Mine forældre er dårligt gående så det var kun Lissi og jeg der tog de 994 trin (det er op og ned til stranden) plus vi tog trapperne op til klinten så vi kunne se den ovenfra. Alt i alt har vi regnet os frem til at vi har gået ca. 10 km på denne dejlige torsdag. Min mor fik den fremragende ide at vi skulle pakke en madkurv og have med og efter at have gået de 994 trin så satte vi os alle fire ned og fik noget at spise. Det var super hyggeligt og appetitten var i god form efter al den motion vi havde fået af at rende på trapper :-) Efter et par timer var vi godt trætte og satte kursen mod Lolland og hunden Plet som havde savnet os rigtig meget :-)

Da min søster og jeg var nede på stranden ved Møns Klint mødte vi en meget flink mand som tog et billede af os, hans fortalte at han havde taget en panorama billede med sin Iphone og det måtte jeg da gerne få hvis jeg ville. Sagde ja tak og han mailede det til mig. I kan se resultatet herunder. Synes selv det er ret flot. Han har givet mig lov til at bruge det på bloggen for det var det første jeg spurgte ham om da han sendte det til mig.

Møns Klint  ©Jakob Jensen

Her kommer så mine billeder fra vores tur taget med kameraet i min smartphone så bær over med kvaliteten:


Vi var ikke inde og se udstillingen på Geocenteret for det gad vi ikke denne gang.









En dejlig havfrue på en sten med sin tablet :-)


Vi legede med sten for at sende vores respektive kærester en kærlighedserklæring.

Skulle da også lige foreviges foran min kærlighedserklæring til ham den dejlige.












Vi indtog aftensmaden på Ebsens Hotel. Mmmm tarteletter :-)

Hvis nu du ikke har været på Møns Klint så synes jeg du skal tage afsted og opleve stedet for det er sindsyg smukt og man kan gå lange dejlige ture i hele området.

Lissi tog som sagt også billeder med sin tablet og jeg vil kun vise et par stykker så I ikke får Møns Klint galt i halsen:










Alt i alt en rigtig dejlig dag og billederne tale vist for sig selv om hvor glade vi var for turen. Hvis man nu ikke kan lide at have en klam og svedig trøje på når man har forceret alle trapperne så er det en god ide at have en skiftetrøje med.

Medic out.

Ingen kommentarer: