søndag den 25. august 2013

I byen i København lørdag aften

Mine tre søskende, Eva (gift med Mogens) og Mirea (Lissis veninde fra London) tog på bytur lørdag aften i København. Det var i anledningen af at Mirea tidligere på dagen var ankommet fra London for at spendere 4 dage sammen med Lissi i vores hovedstad.

Der var super meget gang i byen da der i løbet af dagen var blevet afholdt  Copenhagen Pride Parade og alle busserne kørte rundt det danske flag og regnbueflaget for at fejre og måske også for at sende et signal til Rusland og deres hetz mod homoseksuelle med den nye lov som er blevet vedtaget i juni måned. Jeg læste i avisen på vej ind til København at der også ville være politikere fra Københavns Borgerrepræsentation med i paraden. Det er sejt at et lille land som Danmark viser at bøsser og lesbiske også har lov til at være her selv om der nok er meget delte meninger om det i landet. På trods af meningsforskelle stod alle sammen lørdag for at vise deres opbakning til bøsser og lesbiske. Da jeg ikke lige fik taget noget billede af busserne med flag så må I nøjes med dette her jeg fandt på Wikipedia.org.

Lånt fra http://en.wikipedia.org/wiki/Gay_flag

Tilbage til byturen hvor vi tog ud for at drikke lidt øl inden vi skulle på Italiensk restaurant et eller andet sted midt i byen. Det var bare så super hyggeligt at snakken gik hele tiden og vi besøgte to hyggelige steder med skøn øl. Vi fik bord på restauranten til kl. 2130 og maden var fantastisk og det var tjenerne også. Ved ikke hvad tid vi forlod stedet, men mætte alle sammen tog vi ud til et par barer før vi endte på Bar 7 som i anledningen af Pride weekenden havde streetparty. Her hilste vi på Lissi og Stevies gode ven Shane som bænkede os i VIP området med 2 flasker champagne. Der blev snakket og hygget og vi fik også danset. Da klokken nærmede sig 0150 vinkede jeg farvel til selskabet og små løb mellem glade mennesker til hovedbanen så jeg kunne nå et tog hjem. Godt træt og glad i låget lå jeg i min seng kl. 0330-0400 og tænkte på den skønne aften jeg havde haft. Stod først op kl. ca. 1045 for at lave morgenmad med et hoved som fortalte mig at det der med at blande øl, drinks, hvidvin og champagne ikke var godt for mig hehe.

Klar til bytur i København.

Klar til bytur i København.

Lissi på Bar 7 med en af vores flasker champagne.

Industriens Hus lørdag nat ved Rådhuspladsen.

Er der nogle af jer derude som var til Pride Paraden og festede videre i byen??

Medic out.

Ingen kommentarer: