mandag den 24. juni 2013

Sankt Hans aften ved Glumsø sø

Jeg spenderede Sankt Hans aften sammen med mine dejlige venner ved den skønne sø i Glumsø. Først mødtes Linda, Lilje, Bech og mig om at lave aftensmad og vi havde invaderet Bechs køkken. Maden var fremragende og vores venner Tom og Tina stødte til selskabet for at følges med os til det som hele aftenen handlede om, nemlig Sankt Hans bålet.





Der er simpelthen så smukt ved Glumsø sø og man kan ikke andet end få den dejligste følelse indeni når man sidder og kigger ud over vandet, det er et fantastisk sted som gearer en helt ned og man er vidunderlig afslappet når man forlader stedet.

Vi ventede og ventede og ventede på at bålet blev tændt og det skete først kl. 2130, hvilket vi synes var lidt sent når nu det var ganske almindelig hverdag dagen efter. Nå men vi fik brummet lidt med på "Midsommervisen" af Holger Drachmann og båltalen kunne jeg ikke så godt høre der hvor jeg sad, hende der holdte en snakkede så hurtigt at den blev til bla bla bla bla bla.

Endelig blev bålet tændt og vi næsten klappede i vores små hænder over hvor smukt det var. Varmen fra bålet lavede krusninger på søens overflade og det hele var bare så idyllisk. Mens bålet brændte ned så blev der affyret fyrværkeri som alle kunne lide.

Spejderne tændte bålet med fakler

Spejderne tændte bålet med fakler

Spejderne tændte bålet med fakler






Da fyrværkeriet var færdigt tog vi hjem til Bech og fik lidt kage før det var tid at tage toget hjem og på hovedet i seng. Det var en super dejlig måde at bruge en søndag eftermiddag og aften på et smukt sted.

Medic out.

Ingen kommentarer: