tirsdag den 11. juni 2013

Nordic Race: The Warrior søndag d. 9. juni


Mine brødre skulle begge have deltaget i Nordic Race: The Warrior på Amager Fælled søndag den 9. juni. Men pga skade så måtte den ene melde forfald. Jeg havde lovet at jeg ville komme og tage billeder af deres anstrengelser. Et løfte er et løfte og jeg tog til København for at tage til Amager Fælled med min yngste bror så han havde et minde om det 14 km lange forhindringsløb.

Jeg havde fået af vide at det bedste sted at stå var på motorcrossbanen for det var helt sikkert der jeg ville få de bedste billeder, så jeg forhørte mig i Red Bull teltet om der var nogen der kunne guide mig på vej da jeg jo slet ikke er kendt på Fælleden. Var heldig at få et kort udleveret så jeg kunne finde derhen.


Det er mig selv der har skrevet på kortet for at kunne huske hvor jeg stod. Men turen fra start til motorcrossbanen tog i rask gå tempo ca. 30-35 minutter. Jeg er ret glad for at jeg har haft kortlære så jeg kunne navigere via kortet ellers så havde jeg da helt sikkert faret vild hehe. De gule markeringer er der hvor der var forhindringer på ruten.

Jeg måtte vente et pænt stykke tid før min bror kom op til motorcrossbanen hvor jeg stod og ventede oppe på skrænten. Lige inden han skulle sendes afsted så punkterede den bue som de skulle igennem og den skulle fjernes. Da de havde fjernet den så blev han og hans 2 kollegaer sendt af sted og de nåede mig vel omkring 30 min efter de var startet.

Fik taget en masse billeder som ligger inde på min picasa så jeg vil ikke dele så mange her, men noget der manglede på turen fik jeg af vide var det mudder de var blevet lovet. Der var til gengæld rigtig meget vand så deltagerne blev aldrig helt tørre.

Før løbet, 3 friske mænner :-)

Starten på løbet (taget af min svigerinde)

Motorcrossbanen








Efter løbet, stadig 3 friske mænner nu med medaljer :-)

Jeg må sige at jeg på en måde blev tændt på at prøve at træne mig op til at måske deltage i 6 km udgaven til næste år for det ville virkelig være en fed udfordring. Har allerede hvervet min gode veninde og måske også min ældste lillebrors kone. Så det er egentlig bare om at komme i gang hehe.

Alt i alt en rigtig hyggelig dag.

Medic out.

1 kommentar:

Eeyorenyk sagde ...

Hvor sjovt, det er én fra mit studie der holder Nordic Race og er ophavsmand til det. :P