onsdag den 22. maj 2013

Min pinse på Bornholm dag 3

Mandag var min sidste dag på Bornholm og vi spenderede et par meget hyggelige timer på naturlegepladsen i Almindingen. Solen skinnede fra en næsten skyfri himmel og det var dejligt varmt. Vi slog os ned ved 2 sheltere hvor der var sat bænke. Her legede vi gemmeleg, BUM, der blev fisket efter frøer og salamandere, jeg gik en tur af musestien for at se hvad det var for noget, drengene spillede fodbold, der blev kastet med en amerikansk fodbold og så spiste vi vores medbragte frokost og hyggede indtil det var tid til at køre hjem og slappe lidt af inden jeg skulle med færgen i Rønne.
















Da vi havde spist og var i gang med en omgang gemmeleg og BUM, så kom der et selskab med en meget stort sort bryggerhest (tror jeg nok det var). Det var meget populært hos alle børn som voksne der skulle hen og se denne her flotte hest der blev tøjret ikke særlig langt fra hvor vi sad.



Vi tog hjem og slappede af i sengen med at tage en lille morfar inden jeg skulle køres til færgen og her kommer så det sidste tvist på min mini-ferie. For jeg modtog en sms fra Færgen som fortalte mig at der havde været tekniske problemer på en af afgangene som gjorde at jeg måske ikke ville kommer med min afgang 1830 og måske skulle vente til 2030. Nå men fordi jeg kom så tidligt og ventede ca. 20 minutter efter at have snakket med kundeservice så kom jeg heldigvis med den afgang som jeg skulle have været med. Leonora Christine var pakket med mennesker da der var slået 2 afgange sammen, eller så mange de kunne få med fra begge afgange. Der var rigtig mange biler fra 1830 afgangen der ikke kom med og jeg tror ikke de var helt så glade som vi andre der allerede var ombord og skulle tilbage til Sjælland.

Farvel til Rønne for denne gang.

De uheldige der ikke kom med færgen.

Man kunne vælge at vente på næste afgang eller forlade køen og prøve lykken når færgen sejlede næste gang.



Da jeg kom til Ystad og stod og ventede på busserne til København så så jeg noget som jeg ikke plejer at se i Ystad havn. Den svenske kystbevogtning havde lagt til kaj med et kæmpe skib. Det er godt nok første gang jeg har set sådanne et stort kystbevogtningsskib og det måtte jeg da lige have et billede af.


Alt i alt en rigtig dejlig og aktiv ferie på Bornholm og jeg glæder mig til at komme tilbage om ikke så længe :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: