mandag den 25. februar 2013

The Oscars 2013


Jeg holdt mig vågen til at se The Oscars og var med hele natten under prisuddelingen med te og lune popcorn. Gandalf holdt mig med selskab ved at ligge og sove oven på mig og min dyne. Ganske hyggeligt.

Men hold da op jeg kan godt forstå hvorfor bagmændene bag showet har problemer med at tiltrække det yngre publikum. For det var da ikke en umiddelbar succes. Showdelen var en blandet pose slik og jeg lå flere gange og tænkte "det der kan de altså gøre bedre og den gang jeg var ung.......!".
Måske skulle de bare opgive at have en vært og minimere showdelen. Måske de bare skulle have en stemme som fortalte hvem der nu kom på scenen og præsenterede diverse oscars og så have et par danse numre indimellem.

Det at det skulle være en hyldest til musicals kunne jeg ikke se den helt store fidus i. Jo der var Catherine Zeta-Jones som sang lidt fra film musicalen "Chicago", hender der jeg ikke kan huske hvad hedder der sang noget fra "Dreamgirls" og så den store flotte finale med skuespillerne fra "Les Miserables". Nå ja så sang og dansede Seth Macfarlane og et par kendte skuespillere i starten af showet, men det faldt lige som lidt til gulvet.


Seth Macfarlane som mange kender fra "Family Guy" og "American Dad" var vært. Han var slet ikke heldig i nat. Overhovedet. Han var plat, plat og atter plat. Hvad i alverden tænkte dem som laver showet dog på da de fandt ham som vært. Ja han er succesful og ja han tjener kassen med det han laver, men derfor bør man da ikke gå på kompromis til sådanne en vigtig aften som det nu er i Hollywood og over resten af verden. Ja som du nok kan læse så bryder jeg mig meget lidt om manden og sådan er det. Han fik en chance til at vise at han duede til noget og dumpede noget så eftertrykkeligt.

Mine Oscar moments var der vist kun to af.

Det første var da alle fra filmen "Les Miserable" kom på scenen og sang. Det var smukt, fantastisk og jeg nød det. Det kan godt være man skal være "Les Mis" fan, men de rykkede for vildt hele bundtet og finalen med at det franske flag, som var fra filmen tror jeg, der blev foldet ud over skuespillerne gik rent ind. Klappede sammen med hele salen over den optræden. WOW.


Det andet var da Barbra Streisand kom på scenen under "In memoriam" og sang "The way we were" som hyldest til hendes gode ven komponisten Marvin Hamlisch der døde i 2012. Måtte tage brillerne af og tørre en tåre væk eller to da det var utrolig rørende at høre hende synge på trods af at hun jo er en ældre dame.


Jamens Bond hyldelsten var noget rigtig LORT. Hold da kæft hvor de dog sjoflede det 50 års jubilæum. Halle Berry kom ind og sagde et par ord og derefter så kørte der den sædvanelige videosekvens som snart er ved at hænge os alle sammen ud af halsen. Endda endnu mere hvis man, som jeg ikke kan lide Jamens Bond. Det var rigtig synd for man sad og ventede på noget specielt, måske i form af nogle dansere eller noget. Efter videosekvensen kom Adele på scenen og sang sin sang "Skyfall". Alle på tv roste hende for at det var en fantastisk optræden og det var det også. Hun sang skønt og jeg er imponeret over at hendes kjole vejede 15 kg. Godt det ikke var mig der skulle have den på samtidig med at jeg skulle stå og synge mit hjerte ud til 1 billion mennesker. Plus minus dem som var faldet i søvn på det tidspunkt hehe.



Den største overraskelse var at The Oscars teamet havde allieret sig med The First Lady Michelle Obama for at hjælpe med at overrække aftenens oscar for bedste film. Det tror jeg alle blev lidt overrasket over. Selv mig. Mrs Obama var smuk og som altid i hopla. Det var faktisk en ret fed afslutning på selve statuette overrækkelsen at hun annoncerede at årets film var: Argo.





Kan så kun sige at jeg er rigtig glad for at "Modig (Brave)" fik en Oscar for bedste animerede film. Den er også super flot lavet og jeg elsker den og dens historie.



Uh glemte helt den mest pinlige optræden for hold da op hvor kunne det ses og jeg håber så meget at der er en som har dårlig samvittighed når nu hun vågner med ondt i håret.
Rene Zellweger havde vist gået lidt for meget til øllet eller hvidvinen eller måske champagnen bagstage for hun var stiv af druk. Hun dallerede ind på scenen, kunne ikke rigtig stå stille og svajede fra side til side, hun kunne ikke rigtig læse teksten på kortet i konvolutten og så var hun meget ukoncentrerede plus man kunne se det på hendes blanke øjne og hendes opførsel generelt. Pinligt pinligt og vi håber ikke at det vil gentage sig nogensinde hehehe.

Så fik vi vist også lige den på plads.

Alt i alt som jeg sagde i starten en blandet pose slik, men nu skal det jo ikke lyde alt for negativt for så kunne jeg jo bare været gået i seng. Der var stadig momenter der gjorde at jeg ikke fortryder at jeg brugte min nat på et show som godt kunne have været lidt bedre. Jeg tror ikke jeg gider ligge vågen til kl. 0600 næste år der er The Oscars. Det er vist nemmere bare at optage det og så se det når man får tid til det og spole i det som man selv lyster.

Var der nogen af jer der så showet og hvad synes I om det???

Medic out.

Ingen kommentarer: