lørdag den 5. januar 2013

Anmeldelse af Time Riders

Bagsiden fortæller:
Liam O'Conner  skulle have lidt druknedøden i 1912.
Maddy Carter skulle være død i et flystyrt i 2010.
Sal Vikram skulle være brændt ihjel i 2026.

Men øjeblikke, før døden indtraf, dukkede en mystisk fremmed op og sagde: "Tag min hånd..."
Liam, Maddy og Sal bliver dog ikke reddet. De rekrutteres af en hemmelig organisation, som kun har ét eneste formål - at rette op på historien, hvis noget går galt. For tidsrejser er en realitet, og der findes mennesker, der vil rejse tilbage i tiden og ændre historien.
TIMERIDERS er her for at beskytte os og for at forhindre, at tidsrejser tiltentegør verden...

Dette er første bind i en hæsblæsende serie.










Anmeldelse:
Jeg havde faktisk glædet mig til at læse denne her bog for det at altid interessant at se hvordan forskellige fortattere griber emnet an med tidsrejser.

Men jeg synes jeg blev en smule skuffet da der efter min mening går for lang tid før der sker noget helt vildt som bare griber læseren. Altså jeg mener at jeg først blev tændt på bogen omkring kapitel 50. Det var lidt ærgeligt.

En af de ting jeg ikke rigtig brød mig om ved ham der Foster som havde bragt de her børn sammen til at blive et team var hans evindelige "Det fortæller jeg dig senere", når Maddy ville have forklaret et eller andet som hun ikke forstod.

Støtteenheden Bob begynder man at holde af lige så langsomt på trods af han ikke er helt menneskelig, men har en computer som hjerne. Han var en stor hjælp til Liam når de røg ud på deres 2 første missioner. Det var Bobs ansvar at der ikke skete noget med Liam så han kunne returnere til feltkontoret i New York.

De tre nye agenter har hver deres historie, personlighed og evner, Dem man hører mest til er Liam og Maddy. Det er lidt synd for Sal-karakteren at hun ligesom efterlades til at passe sig selv, selv om man faktisk har utrolig ondt af hende når hele verden er gået amok og hun ikke bliver ordentlig beskyttet.

Historien er okaye og viser egentlig bare at hvis man prøver at erstatte en diktator med en anden så ændres historien til det værre når det slår klik for ham som mente at han var mere kompatibel til at skabe en bedre verden.

Bogen er et anmelder eksemplar fra forlaget Buster Nordic / facebook: Buster Nordic.

Forfatteren er Alex Scarrow, den koster vejledende 349 kr. og kan købes hos landets boghandlere.
Dette er første bind i en planlagt serie på 9 bøger. 2/5 stjerner.

Ingen kommentarer: