søndag den 9. december 2012

Lørdag var skydebanedag

Jeg overraskede mig selv helt utroligt i går lørdag da jeg tog på skydebanen sammen med et par stykker fra kompagniet. Har ikke haft den store selvtillid efter vi har skiftet til riflen M95 i forsvaret og hjemmeværnet.
Men dagen i går beviste at jeg er en god skytte og med lidt øvelse kan blive endnu bedre. For jeg kunne i løbet af formiddagen se mig selv blive bedre og bedre og jeg lærte hvordan jeg skulle sigte for at få det bedste resultat.
Da der var problemer med den 200 meter skydebane som vi egentlig skulle bruge så måtte vi tage 100 meter banen i brug istedet og det var sjovt at være med til at oprette skydebanen eller rettere skydebanerne helt fra bunden. For vi fandt først ud af problemet med 200 meter banen da vi kom ud og skulle kontrollere at alt var i orden hehehe.
Nå men vi fik skudt en hel del og fik øvet vores skills og så var der jo self hyggen som også er på skydebanen. Der var tid til at snakke, drikke te og kaffe, spise julesmåkager da det jo var vores juleskydning og så var det pingvin koldt og det eneste der frøs på mig var mine fødder. Dette på trods af at jeg faktisk havde de varme sokker på i mine kampstøvler :-D

I får lige et billede taget med min mobiltelefons kamera af den skive jeg er aller mest stolt af. Historien er at vores skydeleder mente at den sidste skydning skulle være en pointskydning, hmm jeg kastede faktisk allerede håndklædet i ringen inden vi var begyndt, men tog mig sammen og prøvede at give det bedste jeg kunne. Da jeg lagde min riffel var mine ord følgende: "Det her var en super ringe skydning, det er jeg helt sikker på". Men men men jeg måtte glædestrålende konstatere at jeg havde gjort det super flot og fantastisk. Faktisk så fantastisk at jeg måtte danse en lille sejrsdans mens vi var nede og markere skiverne (dvs. klistre sorte eller hvide klistermærker på hullerne). Ham der stod ved siden af mig sagde følgende da jeg fortalte ham mine point "Det gjorde du bare ikke, vel??" og mit svar var vist noget ligende "Tjoe det gjorde jeg vist lige hehe". For han havde nøjagtig samme pointtal som mig.



Jeg endte med at skyde 6 10'ere, 10 9'ere og 4 8'ere som tilsammen giver 182 point med et lånevåben som blev indskudt på selve dagen med 5 skud. Se så må man godt være stolt af sig selv og juble :-D

Da vi var færdige med at pakke sammen og havde afslutning på vores hjemmeværnsgård så blev det annonceret at vi var to på første pladsen med 182 point og vi begge vandt en flaske rødvin. Det er jo en god gave at vinde når man godt kan lide rødvin :-)

Det er lang tid siden jeg har været så stolt af mig selv og har bevist at jeg er en god skytte og det gjorde jeg lørdag morgen og formiddag. Man skal bare tro på sig selv og gøre det bedste man kan og så sker der mirakler. Tro mig der er noget om snakken.

Medic out

Ingen kommentarer: