mandag den 17. september 2012

Herlufsholm Fantasy Bogmesse

Søndag var jeg sammen med Tina, Tom og Bech i Næstved på Herlufsholm Kostskole til et nyt arrangement:


Det var noget som Tom havde hørt om i P4 Danmark og han ringede til mig fredag og mente at det da måtte være noget for mig :-)

Vi aftalte at tage afsted søndag den 16 september, da jeg havde en aftale med mit kompagni lørdag om en gennemførelse af noget der hedder GME-F øvelse (Grundliggende militær efteruddannelse for frivillige).

Det var super hyggeligt lige fra vi mødtes til jeg blev kørt hjem efter dejlig aftensmad og kage hos Tom og Tina.

Jeg havde læst på deres hjemmeside at der var rundvisning med rektor kl 1300 og kl 1500, så vi tog afsted så vi kunne nå den også. Det var helt vildt spændende at komme rundt på skolen og se den indenfra og få en bedre forståelse for historien bag kostskolen og de elever der går der.

Efter en pause hvor vi lige fik drukket lidt vand så gik turen ind på selve messen, vi havde smugkigget i klostergården hvor der var to boder, en med rollespil og en med Sci Fi bøger.

I Festsalen og Spisesalen var der i hvert rum en scene til forfatter interview og bagerst i rummet stod de forskellige forlag som var med på messen.

Jeg mødte mange flinke forlagsmedarbejdere og fik en hyggelig snak med dem og nogen fik handlet en hel del bøger med hjem (ikke mig da jeg jo lige havde fået 3 stk til samlingen hehe).

Sebastian fra Forlaget Facet gav mig 3 anmelder eksemplarer Nicole Boyle Rødtnes bøger "Skeletter i skabet":


Dødsbørn: Skeletter i skabet 1 har følgende tekst på bagsiden:

"Hvad sker der?" spurgte William. Han holdt lampen ud over broen. "Jeg synes, jeg så noget i vandet." Jeg kiggede ned i det grumsede kloakvand. Jo, der var en skygge.
"Kom væk med det samme!"
Jeg drejede hovedet for at spørge hvorfor, men blev afbrudt af et højt plask. Kolde dråber sprøjtede ned over mig. Et langt dyr skød op af vandet. Kroppen var som en slanges, mens dens hoved var omkranset af en manke af brusk. Slangen åbnede munden, så de skarpe tænder blev synlige. Jeg tabte hammeren i vandet.
Hvad ville du gøre, hvis du skulle tilbringe et år af dit liv i stinkende kloakker med rotter og giftige blåslanger? Det spørgsmål må den 15 årige Davie stille sig selv, da han er så uheldig at trække kloakpasser som læreplads.
Ikke nok med at jobbet er klamt, Davie opdager også, at hans læremester skjuler en frygtelig hemmelighed i sin kælder. En hemmelighed, som udgør en trussel mod hele byen, og som får store konsekvenser for Davies liv.

Jeg blev meget tændt på at læse den første bog efter at have læst bagsiden og er rigtig glad for at Sebastian ville lade mig anmelde dem.

Fik også en god snak med Tellerup folkene og glæder mig til at andet bind i "Nøglens Vogtere - Visigotens Hjelm" udkommer her den 1 oktober:


Forlaget Jentas fik jeg også snakket en del med (de udgiver jo Chris Carter bøgerne som jeg er helt vild med) og her fik jeg ved at tilmelde mig deres nyhedsbrev udleveret en pocket bog efter eget ønske. Det blev så til Gillian Flynn: Skarpe Genstande. Nu må vi så se om det er noget der fænger hehe.

Alt i alt en rigtig hyggelig og meget interessant dag blandt fantasy- og bogelskere.

Nå ja så stødte vi da også lige ind i 3 piger fra Hogwarts og det måtte jeg jo have et billede af:

Huffelpuf, Ravenclaw & Gryffindor

Der var også rollespillere udenfor og en af dem så således ud:


Jeg glæder mig rigtig meget til næste år og det bliver sjovt at se hvad Herlufsholm finder på af interessante ting og sager.

Tusind tak til alle forlag for en hyggelig søndag og et par hyggelige snakke, I ved hvem I er :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: