onsdag den 19. september 2012

Den Skaldede Frisør

Jeg har to gange været inde og se "DEN SKALDEDE FRISØR" og jeg må sige at filmen er fantastisk både med masser af humor, men også med det lidt alvorlige tvist.
Susanne Bier har i den grad fanget den danske humor og jeg må sige at Pierce Brosnan er vidunderlig som den sure gamle mand der møder Trine Dyrholm og de forandre hinandens liv. Trine Dyrholm spiller Ida som er blevet færdig med kemo-behandlingen efter brystkræft. Hun finder hendes mand Leif (Kim Bodnia) sammen med en tomhjernet tøs på sofaen lige inden hendes datter skal giftes med Pierce Brosnans (Philip) søn Patrick i Italien.
Hvor ville jeg dog gerne besøge det sted som Susanne Bier har fundet i Italien, det er super smukt i filmen og man har bare lyst til at bestille en billet med det sammen for at komme væk fra kolde grå Danmark.
Hvis man aldrig har set Kim Bodnia som en blød midaldrende mand med tåre i øjnene og bævende læbe så skal man se filmen. Hvis man træner til at grine så skal man se filmen.
Jeg har bestemt mig for at købe dvd'en når den kommer i 2 eksemplarer og sende den ene til min skønne søster i London for hun ville også elske filmen.
Vil ikke fortælle mere fra handlingen hvis nu du skulle få lyst til at gå ind og se den, men her er traileren til den og så er det altså bare om at få bestilt de billetter og få oplevelsen. Hvis jeg skal være helt ærlig så er det altså en af de bedste danske film der er lavet meget længe.


Medic out.

1 kommentar:

Katja sagde ...

Fedt! Jeg har også godt kunnet tænke mig at se den, for den lyder altså vildt god. Og Pierce Brosnan sammen med Trine Dyrholm? Det lyder jo virkelig godt.
Tak for de gode ord med på vejen; det lyder som om, det er en af den slags film, man ikke bør gå glip af.