søndag den 26. august 2012

Lørdagens eventyr var...

Planlagt ned i mindste detalje af mine gode venner Bech, Tom og Tina. De mente at jeg skulle inviteres med på et eventyr og ikke vide hvad det gik ud på. Det var super super hyggeligt og godt planlagt.

Jeg blev afhentet kl 1130 på min bopæl af Bech og Tina da Tom var på skydebanen og ville støde til os senere. Vi kørte mod Glumsø hvor min tre venner bor. Det viste sig at vi skulle være hos Bech og det var skønt at få at se hvor han bor.
Da vi ankom til lejligheden fik jeg en kop te og vi fik snakket inden vi tog ned i noget der hedder Rejseladen hvor der sad en gut der hedder Marco som spillede akustisk guitar og sang. Det lød rigtig godt og efter et par tips fra os af hvordan han kunne få os til at høre ham bedre med de medbragte højtalere så blev hans "koncert" endnu bedre. Da vi havde drukket et par øl gik vi ud og kiggede på alle de boder der var sat op i hovedgaden.


I Glumsø var der denne lørdag i august noget der hedder "KOKS i Glumsø" hvor folk har boder så de kan sælge deres gamle skrammel og nye skrammel plus der er en masse underholdning og denne dag ender altid med en open air film forevisning ved Glumsø Sø.


Vi endte ved Glumsø Sø og den var meget smuk og der var ikke på dette tidspunkt sat noget lærred op og børn i alle aldre hyggede sig med at rulle ned af skråningen, der var børn som hang i træer hvor der var sat tov op og så kunne de selv trække sig op iført sele og det man nu bruger til det.



Der var også sat en tovbane op som der blev brugt flittigt, men det fik jeg ikke lige noget billede af.
Det kan godt være at der næsten ikke er nogen mennesker på mit billeder fra oversigten af søen, men det tumlede rundt med hunde der hyggede sig og børn og forældre som bare nød lørdagen og de aktivitetstiltag som der var til børn og barnlige sjæle.


Bech forlod Tina og mig for at gå hjem og begynde på maden (som for øvrigt var en hemmelighed) og vi fik kigget på alle disse her boder som var sat op. Jeg måtte snart have fat i en bank for at hæve nogle penge for jeg blev sindsyg sulten og når frøken Hansen bliver sulten så bliver hun sur. Fik en rigtig god Suså pølse med brød og det hjalp.

Faldt over en bod som solgte nyslynget honning fra sidste uge og som har 1 1/2 års holdbarhed.
Den jeg købte hedder "Sensommer Honning", den er mørk og fyldig og smager super godt.


Da jeg jo bruger honning når jeg bager brød så skal den nok blive brugt plus en omgang dejlige honning med te og rom er heller ikke af vejen :-)



Da vi havde kigget alle boderne igennem mente jeg det var på tide at returnere til Bechs lejlighed for at få lov til at sidde lidt ned og få en kop te. Har desværre været så uheldig at få en fibersprængning i min venstre balle for 14 dages siden og jeg har monster ondt når jeg har gået for meget.
Nå men mens Tom, som nu var stødt til, og Tina kiggede mere på boder så hyggede jeg med Bech og vi fik snakket rigtig meget og grinet endnu mere.

Da Tom og Tina kom tilbage så gjorde vi klar til at spise og hvilket måltid, jeg ved at det var steg med hvidløg, løg og champignon med et låg af bacon som vi fik, afrikanske kartofler (meget mørke brun kartofler) vidunderlig sovs, kogte grøntsager og rå grøntsager og bagekartofler.
Jeg tror aldrig jeg har grinet så meget som jeg gjorde til dette her måltid, det var sindsygt sjovt at være samlet om bordet og bare more sig samtidig med at vi spiste og fik snakket endnu mere.

Da vi var færdig med at spise så gik turen ned til Glumsø Sø med alle vores pakkenelliker af tæpper, campingstole, kage, drikkelse og i stadig godt humør. Her var der sat et kæmpe filmlærred op for enden af bakken og så var det ellers om at finde en plads til at nyde showet.

Vi skulle se filmen "TINTIN og Enhjørningens Hemmelighed" og den har jeg ikke set da den fik rigtig meget kritik da den udkom. Og nøj hvor blev den kritik dog lagt til skamme for aldrig har jeg dog moret mig så meget til en tegnefilm og endda udendørs. Den var så sjov og så pisse godt lavet at jeg blev virkelig overrasket.




Hvis ikke man har set den kan jeg kun anbefale den for den er altså bedre en kritikerne siger.

Mine venner synes forresten at min appelsinkage var super fantastisk og der var intet tilbage af den da filmen sluttede.

Efter filmen gik vi tilbage til Bech for at få dessert. Det var 2 forskellige slags is, rutebiler, 3 forskellige slags dessertsaucer chokolade, jordbær og hindbær og flødeskum. Det var en fantastisk måde at afslutte en helt igennem vidunderlig og fantastisk dag hvor jeg fik grinet så meget at det var utroligt.
Tom og Tina kørte mig hjem og jeg tror nok jeg nåede min seng kl 0230 da jeg lige havde et par hængepartier sammen med Gandalf :-)

Men jeg kan slet ikke udtrykke min taknemmelighed til mine venner for at have givet mig denne her oplevelse, denne her dag vil gå over i min historiebog som en af de bedste dage jeg har haft til dags dato med nogle vidunderlige mennesker som gerne vil give en god ven (mig) et super fantastisk eventyr.

Så hvis I derude har sådanne nogle venner som gør sådanne nogle ting for jer så skal I værdsætte dem for man kommer bedre gennem livet med venner som holder af en.

Medic out.

1 kommentar:

Kiir sagde ...

Godt at se, at det blev en god dag :D og uden brug af regnjakken!
Du er hermed med i min giveaway. Husk at sende mig din mail, hvis du vil have en kode tilsendt med 25% rabat til siden :)