fredag den 24. august 2012

Embedsmændene på Borgen laver AMU-loven om!

"Nye regler betyder at jeg de næste 14 dage skal sidde hjemme og skrive 1 stor opgave og 1 projekt. Det betyder også at Kompetencecenteret faktisk ikke må løfte mig til et C-niveau i IT. Så nu har jeg 9 dage tilbage af mine 6 ugers selvvalgt uddannelse. Det er sq ikke nemt at være ledig og få den besked "du må faktisk ikke være her og skrive for så kan jeg få håret i maskinen af ministeriet, hvis de kommer på besøg". Øhm tjae hvad med at fortælle mig det så jeg ikke står og føler mig ikke velkommen. Der er INGEN der har kontaktet mig selv om de skulle for at fortælle mig dette her. Mor er ikke sur, Mor er skuffet!"

Dette var min status opdatering på facebook i mandags og jeg har hele ugen siddet og skrevet opgave i "Systemudvikling" hjemme på min computer pga en ændring i AMU loven. 
I mandags var jeg rigtig chokeret og ked af det efter den besked at jeg ikke måtte befinde mig på skolen og lave min opgave og mit store projekt. Da jeg spurgte de kloge mennesker hvad alt dette her betød så vidste de det ikke.  Jeg spurgte også hvorfor de havde anbefalet mig at tage dette her forløb hvis de vidste at loven ville blive lavet om for så synes jeg ganske enkelt at jeg havde spildt mine 6 ugers selvvalgt uddannelse.
De kunne godt forstå min frustration og at jeg var blevet monster overrasket så de begyndte at pege fingre af hinanden for at give den anden skylden for at skulle have meddelt mig det. Det kunne jeg ikke bruge til noget, men så længe jeg skriver hjemmefra og kun kontakter min underviser på mail, hvis jeg skulle have nogle spørgsmål så skulle det nok gå og de ville  lave en eller anden vurdering af om jeg med mit arbejde kunne komme op på et C-niveau i IT.

I dag er jeg så blevet færdig med min opgave i "Systemudvikling" og har sendt den til min underviser. Jeg er træt af at os ledige bliver kastet i øst og vest og så må vi ikke dit og så må vi ikke dat for så kan der falde brænde ned. Jamen hallo der er sq politikerne på Borgen som har bestemt at vi skal have 6 ugers selvvalgt uddannelse for at kunne gøre os bedre og opgradere vores kompetencer, så nytter det sq ikke noget at nogle tørre embedsmænd sidder og skalter og valter med ens måske eneste mulighed for at blive bedre og kunne få et elev-job eller måske kunne komme til at studere.

Lige nu skal jeg seriøst finde ud af hvad jeg nu skal bruge mine 9 resterende dage på og når det er gjort så skal jeg sådan set finde ud af om jeg i det hele taget gider blive ved med at søge de elev-stillinger som jeg søger for der er godt nok kamp om dem og jeg bliver vraget hver gang jeg har sendt en ansøgning.

Well jeg er fortrøstningsfuld og ved at der rundt om hjørnet venter noget på mig, jeg skal bare være tålmodig og så bliver det min tur og som vi alle ved så duer positiv energi bedre end noget andet.

Har et citat hængende ved min computer fra en børnebog der hedder Abadazad: Vejen til drømmenes By sagt af Lille Martha:
"Jeg har lært at de største eventyr er dem som virker fuldstændige håbløse. For de ender altid i den største lykke" 

Så ja jeg tror at alt nok skal ordne sig til min fordel på et eller andet tidspunkt :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: