søndag den 1. juli 2012

Dublin torsdag den 21 juni

Torsdag da jeg stod op regnede det til den store guldmedalje, men som den person jeg nu er så er jeg jo lige glad for det er ikke vejret der er noget galt med, men ens påklædning.
Så efter morgenmaden begav jeg mig mod mine nye turist mål og et par stykker af disse var indendørs.

  • National Library plus en Yeats udstilling i kælderen. Meget spændende.
  • National Museum of Archaeology 
  • National History Museum (en masse udstoppede dyr)
  • Newman University Church
  • Newman House
  • Whitefriars Street Carmelite Church, St.Valentine Shrine (hans hjerte er begravet i kirken)

Og her bestemte mit kamera sig så for at løbe tør for strøm!
Jeg tog en velfortjent frokostpause tilbage på hotellet og måtte lige vente på at batteriet blev ladet op igen.

Efter dette lille uheld så skulle jeg ud og finde en bus der kunne køre mig til Guinness Storehouse, det tog så en halv times venten før den dukkede op, ikke fedt.
Nå men nu var jeg på vej og jeg glædede mig. Det blev heller ikke kedeligt og udstillingen var meget interessant.
Men det meste interessante var dog at stå oppe i Gravity Bar med en velskænket Guinness og kigge ud over hele byen. Jeg må sige at øllen smagte mums og det er jo det vigtigste :-)

Nå men resten af eftermiddagen så således ud:

  • Guinness Storehouse
  • St. Patrick's Cathedral 
  • St. Patrick's Park
  • Hugenot Cemetery
  • Market Arcade Georges Arcade + Castle market
  • Powerscourt Center


National Library


National Museum of Archaeology 

Hugenot Cemetery


Hugenot Cemetery

National History Museum 

Newman University Church






St. Patrick's Cathedral 

St. Patrick's Park

St. Patrick's Park

Jeg skulle også lige have lidt souvenirs med hjem så jeg besøgte butikken der hedder Carolls. Det er en kæde som har alt mellem himmel og jord til en hungerende turist der skal have lidt Dublin med hjem.
 Efter det lange besøg i souvenir verden, så bestemte jeg mig for at det vist var tid til aftensmad.

Jeg endte på pubben Bachelor Inn og fik en ret der hedder Dublin Coddle med 1 stk pint of Guinness.
Det smagte fantastisk, simpelthen fantastisk  og jeg skal helt sikkert på The Bachelor Inn igen og havde den ret. Bartenderen fik lov til at vælge for mig og han valgte helt sikkert rigtig.






Efter aftensmaden tog jeg tilbage på hotellet for at slappe af i mine ømme fødder og for at pakke min kuffert, skulle trods alt afsted til lufthavnen kl 0730 den følgende morgen.

Jeg er rigtig glad for at mine forældre gav mig denne her rejse i fødselsdagsgave, for det har været en fantastisk tur og oplevelse.
Kommer helt sikkert tilbage til Dublin en dag for at se de ting jeg ikke fik set og for at møde Irerne til en god omgang Guinness, musik og sang. De er så venlige og høflige at man ikke kan andet en elske dem som folkefærd også selv om de har de sværeste økonomiske vanskeligheder i mands minde.

Jeg ved den Irske Tiger nok skal overkomme det og komme på ret køl igen, det er jeg sikker på.

Indtil da må vi alle bare tage til Irland og besøge deres skønne Ø og hjælpe dem med at komme ud af krisen på den måde.

Det var alt for min tur, hvis I vil se flere billeder så kan I besøge min Picasa fotoalbum der ligger de alle sammen.

Medic out

2 kommentarer:

Eeyorenyk sagde ...

Åh, mange tak skønne. <3

Nu har jeg fået læst alle dine Irland indlæg. Jeg ville have skrevet god tur til dig, men kom fra det igen lige pludselig, og så var du taget af sted ... Og så var det ligesom lidt ligemeget. :p Så jeg har ivrigt holdt øje med bloggen i stedet for, for at kunne læse om din tur. Lyder som om den har været fantastisk - Og hvor er det altså sejt bare at tage af sted alene på den måde. Det er sgu fedt at jeg ikke er den eneste. :)

Maja sagde ...

Lyder til at du havde en fed tur! :)
Og må sige jeg respektere og synes det er fedt at du er villig til at rejse alene, det ved jeg ikke helt om jeg havde modet til. Lidt det samme som at gå alene på resturant eller biografen, det ved jeg heller ikke om jeg kunne.
Men sejt gjort! :p