mandag den 23. april 2012

Nyhederne kort fortalt



Fredag aften var der et større postyr i min by. Mine katte fik sig en gevaldig overraskelse da noget stort og meget larmende cirklede i lav højde over vores hustag. Vupti og begge misser var væk efter at have ligget stille og roligt på mit skød til lidt hygge. Jeg rejste mig op og kiggede ud af vinduet og så den berømte akutlæge helikopter lande nede foran kirken i midten af byen. Mig ud af døren så hurtig jeg nu kunne med kamera under armen, for det her ville jeg da ikke gå glip af. Det blev faktisk et større tilløbsstykke af nysgerrige for at se hvad der var i gære.
Efter et stykke tid og megen kiggen på helikopteren så skulle den lette igen og væk var den. Herefter kunne man fortsætte sin aften ganske almindeligt :-)




Lørdag fik jeg ordnet en del ting blandt andet de sidste indbydelser til familien for at huske dem på min kommende 40 års fødselsdag i juni. Tænkte at det nok var en meget god ide med en officiel advisering så der ikke var nogen der glemmer det hehe.
Mine forældre kom og hentede mig lørdag eftermiddag og tog mig med til Lolland på en weekend tur :-)
Inden vi kom så langt så kørte min far lige om Fakse og jeg fik for første gang i 22 år set Fakse Kalkbrud.
Det er heelt vildt så stort det er blevet og desuden så er der blevet bygget et Geomuseum og en stor biograf lige på kanten af bruddet.





Jeg har aftalt med mine forældre
at vi skal have mine niecer og nevø med til Kalkbruddet til sommer hvis vi kan lokke deres forældre med på den og så skal vi prøve at finde fortidsminder i kalken med hammer og mejsl.

Lørdag aften stod på hygge på Lolland med medbragt æbletærte fra bageren i min by og så var det sengetid efter en travl dag med en masse frisk luft.
Søndag tog vi på stort loppemarked i Idestrup på Falster og her passede min mor og jeg på en gravhund der hed Max for ejeren, mens hun selv hurtigt gik rundt og kiggede på alle tingene.
Da vi var færdige kørte vi rundt og endte på Bogø og fik set noget af den ø som vi ikke har set før.
Herefter gik turen mod mit hjem på Sjælland. Da jeg kom hjem fik jeg brugt det meste af aftenen på hjemmeværnet så det var ikke så mærkeligt at jeg var ør i hovedet da jeg lagde mit hoved på min hovedpude og sov som en sten i nat.

Alt i alt en god weekend :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: