søndag den 5. februar 2012

Har bagt her til aften og det blev til..

Nybagt Fransk landbrød, mmm mmm det smager bare godt :-)



Hvis man vil spare lidt penge på alt det monster dyre brød der findes derude i butikkerne så kan man jo starte med at bage selv. Jeg synes det er vildt hyggeligt at stå og samle alle ingredienserne og se dem blive til enten boller eller et brød. Plus man bestemmer selv smagen og så er det vist også sundere end det man kan købe sig til. Denne gang indviede jeg en af mine nye hævekurve og jeg lærte at jeg ikke behøver at putte så hulens meget mel i den som jeg har gjort denne gang. Har måtte pensle ret meget mel af brødet, men det har ikke gjort smagen dårligere. Er ret vild med dette her brød og vil bage det om og om og om igen i mange år. Skal dog lige huske at ælte dejen i de 12 minutter som der står i opskriften ellers skiller det som det gjorde denne gang :-P

Medic out.

Ingen kommentarer: