tirsdag den 3. januar 2012

Et lille aften projekt

Jeg har købt en ny fin hvid strikhue i H&M forleden dag, men jeg synes altså at den manglede noget. Min søster der var hjemme på jule- nytårsferie foreslog mig at jeg selv lavede en pom pom i friske farver til den (det var jo nok mest fordi jeg var helt misundelig på hendes fine pom pom på hendes hue).
Og huer skal altså have pom poms uanet hvad, det er så hyggeligt og lille Per agtigt *LOL*

Så i dag har jeg været ude og købe garn (en enkelt nøgle da jeg jo ikke strikker til daglig) i en flerfarvet nøgle i de farver som jeg ret godt kan lide, specielt den lilla.


På nettet fandt jeg en ret nem todo-guide på Art Projects for Kids: Pom Pom Yarn Balls og så var det ellers om at gå i gang. Jeg kan desværre ikke huske om vi lavede pom poms i håndgerning da jeg gik i skole, men min søster fortalte mig at dem lavede hun mange af i selv samme fag på sammen skole, så måske har jeg en gang i tidernes morgen prøvet det selv om jeg ikke kan huske det.

Nå men min fine nye hue kom til at se sådanne her ud i første forsøg plus jeg har syet hele huen lidt op med selv sammen garn så jeg ikke hver dag skal rette på den når jeg tager den på, dovnskaben længe leve :-)



Grunden til jeg har fået ny hue er at min familie hader den grå fleece hue jeg render rundt med til dagligt når det er koldt, så jeg tænkte at jeg ville føje dem og have en pænere en på lager når jeg skulle ud sammen med dem :-D

Medic out.

Ingen kommentarer: