søndag den 17. juli 2011

Weekend hygge og Harry Potter 7 del 2


Hej derude i cyberspace,

Jeg havde lørdag en aftale med Jan om at vi skulle mødes og lave noget god mad sammen og se noget film på tv'et og eventuelt spille lidt Wii.
Men da han kom og vi skulle finde på noget at spise, så blev vi meget impulsivt enige om at vi hurtigt skulle have noget at spise på et pizza sted og så ville vi da lige gå i biffen og se Harry Potter and The Deathly Hallows part 2, selv om vi begge to faktisk var ret busted og vi kun havde 30 min til reklamerne startede :-)


Det var en super god beslutning vi tog for jeg er Harry Potter fanatiker og har været det siden den første bog kom på dansk den 26 juni 1997.
Jeg elsker simpelthen det der univers og alle de ting som trioen Harry, Hermione og Ron kommer ud for af store og små ting. Har da også 2 absolutte ynglingsbøger i serien og det er "Harry Potter og The Prisoner of Azkaban" og "Harry Potter and The Deathly Hallows".
Der var på et tidspunkt hvor jeg var et omvandrende leksikon om Harry Potter bøgerne, men sådanne er det ikke rigtig mere.

Filmen er utrolig godt lavet og jeg ELSKER den fantastisk slutning serien har fået. Der er gang i den lige fra start til slut og jeg fik såmænd også tårer i øjnene hen mod slutningen da Harry tropper op i Den Forbudte Skov og endelig langt om længe finder ud af hvordan han skal åbne Det Gyldne Lyn for at få fat i Genopstandelsesstenen som gør at hele hans familie er sammen med ham når han skal mødes med Voldemort.






















Efter filmen gik vi hjem og lavede te og hyggede med at se tv og så var det ellers i seng efter en lang og spændende dag.



Søndag  formiddag inviterede jeg på brunch på Cafe Vivaldi med et Bellevue Tours gavekort som jeg havde købt, da jeg vidste at jeg ikke gad stå og lave morgenmad når vi var stået op.
Det var en rigtig god beslutning og der var det store brunch bord fra 1000-1400 med alt hvad hjertet kan begærer. Nøj det smagte godt og jeg må sige at det ikke er sidste gang jeg kommer på Cafe Vivaldi til brunch.


 .

















Kan kun anbefale at man køber en Bellevue Box, hvis man får lyst til at forkæle sig selv og en man kender. Ja jeg har været et meget stor fortaler for Smartbox da jeg har haft gode erfaringer med deres oplevelser også. Men kan kun sige at det samme gælder sig for Bellevue også.
Forskellen mellem Bellevue og  Smartbox er gavebeviset.  I Smartboxen er det et certifikat som man selv skal udfylde og i Bellevue er det et gavekort  i credit card størrelse.

Efter brunchen gik vi i Netto og handlede lidt ind for at smutte forbi Blockbuster, hvor vi lejede en fransk film af Luc Besson som hedder: Adéle and The Secret Of The Mummy.
Det er en ganske god og sød film og vi nød den.
Efter det stod det på Sean Bean som Richard Sharpe på dvd'en og så var det tid for Jan til at tage hjem.
Alt i alt en rigtig hyggelig weekend og jeg er monster afslappet og skal bruge resten af søndagen på sofaen sammen med misserne.

Håber alle derude i cyberspace også har haft en god weekend.

Medic out.

(Billederne fra Harry Potter er taget fra http://movies.ign.com, luftballonen er taget fra http://www.bellevuetours.dk/)

Ingen kommentarer: