mandag den 13. juni 2011

Roskilde dyrskue oplevelse 3-5 juni

Billedet er taget af Torben N. Christiansen
Hej derude i cyberspace,

Jeg har ikke blogget så meget det sidste stykke tid fordi jeg har haft travlt med lidt hjemmeværnsarbejde og en velfortjent ferie der var for kort i London.

Min første gang på Roskilde dyrskue siddende på KSN (radiokommunikations hovedsæde) for alle de frivillige fra politihjemmeværnet og de frivillige der var med til at parkere biler var en virkelig stor oplevelse og succes for mig.

Havde glæder mig helt vildt og forstillet mig de værste senarier om hvor galt tingene ville gå, men tog hele arrangementet med Sønderjysk ro (takket være min helt vidunderlig hjælper fra Sønderjylland Natasha) og fik vist mig selv at jeg sagtens kan håndtere sådanne noget som et dyrskue.

Den eneste dag vi havde monster travlt var fredag den 3 juni da vi kun var 13 mand til at klare en opgave for 30 mand og vi gjorde det sq hammerende godt.
Jeg var med ude i ca. 2,5 timer og regulere trafik og lavede det jeg kalder lidt PO-ballet :-)
Da den værste tilstrømning til parkeringområdet øst var taget af tog jeg tilbage til KSN og blev opdateret på situationen og hjalp med at holde skansen resten af dagen.

Lørdag og søndag havde jeg folk fra alle parkeringsområder der skreg på biler og som ikke kunne forstå hvorfor der ikke kom nogen biler at parkere, men efter hvad vi har fået af vide så har de besøgende fulgt radioens opfordring om at tage de offentlige transportmidler til dyrskuet og derfor kunne vi nedbryde vores poster allerede fra kl. 1130.

Det har været en lærerig oplevelse at være med på dyrskuet også fordi jeg fik klap på skulderen om at jeg havde styr på tingene (næsten med undtagelse af en enkelt mobiltelefon da vi skulle aflevere dem hehehe) og fordi jeg til næste år ved at det slet ikke er så slemt og bare skal tage det stille og roligt, have det store forkromede overblik og være klar til at hjælpe mine kollegaer når det brænder på (det sidste er der intet nyt i for det gør jeg under alle omstændigheder).

Jeg fik også prøvet at kravle rundt på og nede i en leopard 2 kampvogn der er ombygget til at være et bjergningskøretøj for den danske hær, den var med i traktortrækket på dyrskuet.
Har lidt billeder fra det som jeg lige vil dele med jer:

Billedet er taget af Torben N. Christiansen

Billedet er taget af Torben N. Christiansen
Som I kan se så er jeg en glad lille julegris på trods af meget lidt søvn fra fredag til søndag, da vi skulle monster tidligt op hver morgen for at være i Roskilde kl. 0700.
Men gør det igen igen til næste år og håber at der ikke er byfest i byen så man kan få lidt ordentlig søvn hehe..

Medic out

Ingen kommentarer: