torsdag den 24. maj 2007

Spændende uge indtil videre.

Hej derude i cyperspace,

I denne her uge har jeg været på enneagram-krusus i 2 dage med HK og det var godt nok spændende.

Enneagrammet er en beskrivelse af 9 personlighedstyper og disses tænke- og handlemønstre som afslører vores dybeste motiver og forklarer årsagen til mange af vores største problemer her i livet.

Enneagrammet er en psykologisk- spirituel model som tydeliggør hvad det grundlæggende er der motiverer os selv og andre, og dermed hjælper til at forstå os selv og andre mennesker. Iagttage vores personlighedstræk, og herved forstå karakteren af de mønstre vi er fastlåst i, og hvordan de hæmmer vores udvikling. Vise os vejen til den essenstilstand vi ubevidst søger efter hele vores liv, og kan være medvirkende til bedre at komme i kontakt med den vi virkelig er.

Jeg fandt da også ud af min type og hvilken vinge jeg har og jeg må sige at jeg er blevet en del klogere på mig selv og den måde jeg har det og opfører mig på.
Det er ganske utroligt at et værktøj som menes at have rødder tilbage til det antikke Grækenland er så godt og stadig kan bruges i verden i dag.

Jeg kan kun anbefale alle at de tager en test og et kursus i enneagram for det sætter virkelig nogle ting på plads.

Man kan finde diverse tests på nettet bare ved at bruge Google og skrive enneagram test.

Jeg har været til min første træningstime nede hos fysioterapeuten og det var bare rigtig dejligt.
Ifølge fyssen så skal jeg til at træne 3 gange om ugen, det er det mest optimale, så jeg glæder mig til at komme i gang og komme i bedre form end den kageform jeg render rundt med nu *SS* og så kommer jeg også til at træne mine arme op, så jeg ikke skal lide af disse her tennisalbuer hver gang jeg overanstrenger mig, herligt herligt.

Det var alt for nu.

Sov godt derude i cyperspace.

1 kommentar:

Thilde Smedegaard Petersen sagde ...

Uha, det var et langt indlæg - men det lyder spændende. Håber snart, at din "krop" går i orden igen!