søndag den 1. december 2013

Update på mit flytterod på Bornholm

I mandags ankom ham den dejlige og mig til min nye by som fremover skal være mit hjem. Vi ankom kl rocker tidligt fordi vi havde taget natbåden fra Køge til Rønne. Da vi kørte fra borde bestemte vi os for at vi skulle have et par timer på skjoldet inden vi skulle tømme den der 6 1/2 meter trailer som var fyldt med 14 kubik af mine "nips". Som sagt så gjort og da vi vågnede så startede vi med aflæsningen. Det tog os ca. 2 timer med hjælp fra en sækkevogn. Resten af dagen delte jeg mit indbo op i grupper så vi kunne se hvad der skulle indendøre med det samme og hvad der godt kunne vente.

Mine bøger parat til at komme ind i deres nye hjem

Jeg kan godt undres over at vi samler så meget sammen der hvor vi har slået rødder og jeg er ingen undtagelse. Hvis ikke vi forrige lørdag havde haft hjælp af 5 venner til at hjælpe os med at løbe op og ned af trapper fra 3. sal plus søde dejlige "Tante" Irene der stod for at lave te, kaffe, smøre mine hjemmebagte boller og ellers bare huske os på at tage en pause, så ville vi ikke have tømt min 3 værelses lejlighed på ca. 2,5 time.

Godt på vej til at fylde pladsen ud under halvtaget.

Mine mange kasser hobby blev sat i hyggestuen i kælderen mandag eftermiddag, resten endte under halvtaget.

Flyttelæsset sat i tørvejr under halvtaget parat til at komme ind lidt efter lidt.

Det gode ved mig er dog at jeg i de sidste 2 måneder har ryddet op og ud til den store guldmedalje. Der er mange ting der er røget på genbrugsstationen og mange ting der er røget til genbrugsbutikker. Hvorfor smide noget ud når det kan give andre folk glæde. Det samme gjorde vi her på Bornholm i fredags, efter at have leget tetris med at få vores køkkener til at passe sammen. Der røg lige en trailer fuld af dupletter og andet som vi aldrig nogensinde ville få brug for til genbrugsbutikken.

Jeg mangler stadig at pakke en smule kasser ud og regner med at være færdig midt på ugen og nøj hvor jeg dog glæder mig til at være færdig med at bo i kasser. Det bliver sååå dejligt. Men alt i alt så er flytningen gået super godt. Har så også knoklet fra jeg/vi ankom mandag til fredag sen eftermiddag og har været monster træt hver aften når jeg har set dyner. I går eftermiddag fik vi lige flyttet mine hobbykasser op fra kælderen til deres ny bosted på hemsen, der står de ikke i vejen og det er let at komme til for mig.

Nu vil jeg slutte og fortsætte med at pakke kasser ud inden det bliver for sent.

Medic out.

Ingen kommentarer: