mandag den 1. oktober 2012

Søndagens eventyr stod i biffens tegn

Biograf til halv pris er ikke noget at kimse af. Søndag den 30 september afholdte alle Danmarks biografter den årlige "HALV PRIS DAG".
Det er et super godt initiativ og efter hvad jeg selv oplevede i går så trak det tilbud mange mennesker til.

Jeg var inde og se "KAPRINGEN" sammen med min veninde Linda og filmen var super super god og til sidst kunne man høre en knappenål falde til gulvet i salen. Det var en meget stærk oplevelse.

Filmen handler om et skib der bliver kapret af somaliske pirater og det der foregår bag kulisserne for at få besætningen fri og om besætningens trængsler på skibet og hvordan de bliver påvirket af det. Det er skrap kost og man sidder og tænker "godt det ikke er mig" eller "hvordan i alverden skal disse her mennesker komme videre med deres liv efter sådanne en traumatisk oplevelse?" Det eneste jeg manglede var efterspillet mellem skibsrederen og hans kone, for der blev lagt op til noget, men det blev ikke gjort færdig.

Jeg skal helt sikkert se filmen igen for jeg er sikker på der er detaljer som jeg ikke lagde mærke til første gang og når den kommer på dvd/BlueRay så skal den indlemmes i min film samling.


Om filmen skrives der:

Fragtskibet MV Rozen er på vej mod havn, da det bordes og kapres af pirater i Det Indiske Ocean. Ombord er to danske sømænd, skibsokken Mikkel (Pilou Asbæk) og maskinmesteren Jan (Roland Møller), der bliver taget som gidsler i et kynisk spil om liv og død. For med kravet om en løsesum på millioner af dollars udløses et psykologisk drama mellem den danske skibsreder (Søren Malling) og de somaliske pirater.

Gør dig selv en tjeneste og se filmen for den fortjener virkelig opmærksomhed da den jo omhandler et problem som hele verden står overfor når de sejler i Det Indiske Ocean hvor grådige pirater huserer.

Medic out.

Ingen kommentarer: