mandag den 23. januar 2012

Tanker om opvask

Mens jeg stod og vaskede op begyndte jeg at fundere over hvorfor at så mange danskere der hader at vaske op og istedet får sig en opvaskemaskine.
Altså jeg er en af de få mennesker der godt kan lide at vaske op da det er for mig en del meditativt at stå og fundere over livets små finurligheder. Alle mulige tanker popper op og bliver vendt, gode ting og dårlige ting, glade og ulykkelige minder, samtaler og bare generelle observationer i dagligdagen.
Plus når nu man f.eks. er to der står og vasker op så er det jo en god måde at få snakket om løst og fast.
Måske er det bare mig, men er det virkelig nødvendigt at få en maskine til at lave noget som kan være hyggeligt???
Ja ja jeg ved godt det tager tid at vaske op, men hvad med at man tog den tid det tager og bare nyder at lade tankerne vandre og så se hvad der kommer ud af det.
Jeg vil aldrig nogensinde får en opvaskemaskine ind i mit hjem, det er sikkert og vist. Det er spild af el og hvorfor skulle jeg når nu jeg godt kan lide at vaske op. Altså nogen gange så bander jeg da også min opvask langt væk, men det er som regel hvis den er blevet lidt større end det egentlig var meningen og well så er det jo min egen skyld.

Nå men det var tankerne for nu, nu vil jeg gå ud og lave mad.

Medic out.

Ingen kommentarer: