tirsdag den 3. oktober 2017

Anmeldelse af Bone Gap

Bagsiden fortæller:
Et sted i midtvesten i USA ligger byen Bone Gap. Alle kender alle, men alligevel kender ingen rigtig hinanden...

Finn bor alene med sin bror i den lille by Bone Gap, efter deres mor stak af med sin nye kæreste. Da den unge, smukke Roza - som har boet hos brødrene gennem længere tid - også forsvinder, er der ingen i byen, der opfatter det som hverken mærkværdigt eller mistænkeligt. Det er trods alt ikke første gang, at nogen tæt på brødrene lader dem i stikken.
Men Finn ved, at Roza ikke bare er stukket af. Han ved, at der er sket en forbrydelse, og at den unge pige er blevet flået ud af majsmarkerne af en meget farlig mand, hvis ansigt Finn ikke kan huske...










Anmeldelse:
Jeg har haft en mail fra forlaget Turbine liggende i min indbakke siden februar måned med denne her bog. Den skulle være så fantastisk og helt vildt god. Har ventet lidt fordi jeg ikke rigtig kunne finde mod til at købe den. Derfor lånte jeg den på biblioteket i september måned for at se om den virkelig var så god som forlaget lovede.

Fandt ud af at det var en genre som jeg aldrig har prøvet at læse før. Den kaldes magisk realisme. Min personlige mening om denne her genrer og denne her bog er at den er for mærkelig. Jeg har mange gange sagt til ham den dejlige at den bog jeg er i gang med er helt vildt mystisk og mærkelig. For det er den!

Jeg kan godt forstå historien. Men det element med at bortføre en pige til en anden dimension fordi man har nogle bagtanker med det og som gør at andre der leder efter hende ikke kan finde hende før de begiver ind i denne her dimension. Det hitter ikke hos mig.

Alt i alt så har jeg ikke så meget godt at sige om denne her bog. Den var faktisk lidt spild af min tid og ud af det har jeg så konkluderet at jeg ikke skal læse mere magisk realisme.

Finn, som er hovedpersonen, er den lidt mærkelige dreng i byen. Alle ved det og Finn ved det også godt lidt selv. Jeg ville sige at han var lidt autistisk i det sådan som jeg kan læse hans karakter. Men det viser sig at han lider af en eller anden lidelse som gør at han ikke kan se ansigter.

Hvilket gør at han selvfølgelig ikke kan huske Roza's bortføreres ansigt og folkene i byen Bone Gap mener han gør for meget ud af at hun er forsvundet. Imens så bliver Roza forkælet med det bedste af det bedste for at hun skal sige de magiske ord til sin bortfører i den dimension hvor hun nu holdes fanget.

Hele historien går så ud på at Finn prøver at finde Roza samtidig med han udvikler sig og får et kærlighedsforhold til en pige der vil kaldes Petey.  Vi får også indblik i Finn og hans brors anstrengte forhold som er blevet endnu værre efter Roza er forsvundet.

Alt i alt så har jeg ikke taget forfatteren Laura Ruby og hendes bog til mig. Men sådanne er det altså nogen gange. Det er ikke altid man kan lide det man læser.

Bogen er som sagt skrevet af Laura Ruby og udgivet på Forlaget Turbine. Den kan købes hos landets boghandlere til 249,95 kr. 1/5 stjerner. Lånt på biblioteket.

Ingen kommentarer: