mandag den 13. april 2015

Rabarber i krukke

Lige siden jeg flyttede til Bornholm har jeg drømt om at plante rabarber i en krukke og se om jeg med mine ikke så grønne fingre kunne få dem til at gro. Nu var jeg jo ekstremt uheldig sidste år at min ene hortensia led drukkendøden da vi fik mega meget regn i efteråret.

Så derfor købte jeg en billig jordbær-rabarber plante på Lilliendal Plantecenter hvor jeg arbejdede i fire måneder og plantede den i den våde jord hvor hortensiaen havde stået. Fik et tip om at jeg skulle dække overfladen med grangrene så planten kunne overvintre.

Som sagt gå gjort. Jeg synes dog inden jeg tog til Lolland/Sjælland i påsken ikke at det så ud som om mit rabarber projekt ville blive til noget og det var jeg faktisk lidt ærgelig over. Men men men da jeg kom hjem fra min påske-tur så kiggede jeg lige en ekstra gang til krukken og der tittede tre små planter op.



De visne grangrene blev fjernet og jeg jublede virkelig over at det var lykkedes mig at få rabarber til at gro i min metal krukke, som faktisk ikke er frost isoleret hvilket jeg nok burde have gjort, men det er så først i påsken jeg har fundet ud af hvordan man gør ved at læse en af min fars havebøger.

Jeg glæder mig til at se planten gro og til at smage stænglerne. Plejer som regel at bruge dem i min rabarber crumble, en kageopskrift jeg er rigtig glad for at lave på alle tider af året. Ved godt jeg måske først får det fulde udbytte af rabarberne til næste år, men lige nu er jeg bare glad.

Nu syv dag siden de øverste billeder er taget så kan man snildt se forskel på de billeder jeg lige har været ude og tage her til formiddag. De vokser og de ser ud til at trives i krukken. Måske er det kun indbilding at jeg ikke har grønne fingre for noget rigtigt har jeg trods alt gjort for at få min drøm opfyldt.




Har du en drøm om at gro et eller andet i krukke??
Kan du lide rabarber?
Hvad holder dig tilbage for at prøve lykken med det du drømmer om skal være i din krukke?

Medic out.

Ingen kommentarer: