lørdag den 30. august 2014

Prøv lige at se mit Lantana træ


Da jeg startede på Lillendal Plantecenter var jeg så heldig at få et Lantana træ i fødselsdagsgave og hvis der er nogen der har læst mit indlæg fra juni måned så har jeg også lovet jer et billede af ovennævnte træ. Nå men her er det for efter 3-4 ugers ultimativ meget regn her på Bornholm så har det fået nyt liv.

Det dufter af appelsin og blomsterne skulle tiltrækker sommerfugle som jeg har forstået det. Men efter jeg plantede det om så har det ikke rigtig ville blomstre i fuld flor. Også selv om jeg/vi har givet det masser af vand. Troede faktisk at jeg havde mere eller mindre slået træet ihjel med mine ikke grønne fingre.

Derfor er jeg ekstra glad og kan ikke lade være med at gå ud i gården og kigge på de smukke blomster og dufte til dem. Vi er blevet enige om at træet skal pottes om inden så længe for jeg har vist ikke givet det de rigtige vækstbetingelser da jeg plantede det i den meget fine krukke som jeg har købt til det.

Håber lidt at jeg kan holde det i live til næste år og få glæde af det der. det er meget svært at tro på at det kun er et et års træ så nu prøver vi og ser hvad der sker når sommeren rammer os i 2015. Men smukt er det og det giver farver i gården.







Det at arbejde på plantecenteret har da også givet mig ideer til eventuelle forsøg med krukker til næste år. Bare så der er hygge og farve i vores ellers hyggelige gård. Men som sagt så skal det være hårdføre planter for ingen af os har grønne fingre hehe.

Har du haft nogle gode oplevelser med dine potter og krukker i år??
Hvad kan du anbefale af længervarende planter der pynter??

Medic out.

1 kommentar:

Katja (@eeyorenyk) sagde ...

Du styrer jo for vildt med de der planter søde! <3

Åh, synd at det ikke gik som forventet, søde. Men så er det med at finde andre ting at tage sig til, og få humøret op igen med hjælp fra noget positivt. :)