torsdag den 14. august 2014

Anmeldelse af An Evil Mind

Bagsiden fortæller:
"I know that you also want to know the whys and hows," he said in a chilling tone, staring at his own reflection.
"After all, this is the famous FBI Behavioral Science Unit. You live to study the minds of people like me.  And believe me, you have never encountered anyone quite like me."


















Anmeldelse:
Han har gjort det igen, min absolutte ynglingsforfatter Chris Carter. Han har denne gange skrevet en thriller hvor Robert Hunter møder en college-ven der er blevet anholdt efter et grusomt fund i hans baggagerum på hans bil. Mandens navn er Lucien Folter og det navn næsten emmer af ondskab.

Hunter skulle egentlig have været på ferie, men da Lucien bliver anholdt så er de eneste ord ud af hans mund "Jeg taler kun med Robert Hunter" efter 5 dage hvor han har været tilbageholdt hos FBI Behavioral Science Unit under skarp bevogtning af Marines og dybt under jorden.

Chris Carters studeret psykologi med speciale i kriminel adfærd og arbejdede som kriminalpsykolog i flere år og har arbejdet på flere sager med serie mordere og det kan man virkelig mærke  i denne her bog. Han forstår at få skrevet ondskaben ned så det risler en koldt ned af ryggen.

Lucien Folter er rendyrket ondskab og jeg var glad for at være i selskab med Robert Hunter og FBI agenten Courtney Taylor for han kryber langsomt ind under huden på dig og fylder dig med skræk over den måde han ser på sine forbrydelser på. Plus han er en mega begavet seriemorder som har en plan der skal føres ud i livet uanset omkostningerne.

Det eneste jeg dog savner lidt er Hunters partner Garcia, men FBI Agenten Taylor gør faktisk et ret godt stykke arbejde også selv om hun er en kvinde der har problemer med at lukke af for Lucien Folters ondskab og hans evige kommentarer mod hende og Hunter.

Jeg kunne ikke lægge bogen fra mig og det betyder jo i mit univers at Chris Carter endnu en gang har underholdt mig og min indre krimi-fan til det yderste. Derfor vil jeg heller ikke fortælle så meget af handlingen for det ville ødelægge det for de danske fans der venter på den danske udgave af bogen.

Bogen er købt hos amazon.co.uk og forfatteren er som sagt Chris Carter.
Den er udgivet på Simon&Schuster UK. 4/5 stjerner. Fra bogvæggen.

Ingen kommentarer: